האם קיים הבדל בין ביטוחי הסיעוד של הקופות השונות?

קופות החולים השונות מציעות למבוטחים אפשרות לערוך ביטוח בריאות קבוצתי יחיד.

אם כך, מהו ההבדל בין ביטוחי הסיעוד של הקופות השונות? למען האמת, ההבדלים עשויים להיות טמונים רק באיכות השירות ובמחיר הפוליסה, שכן תנאי הפוליסה והכיסוי הביטוחי זהים לכל קופות החולים מאז הרפורמה בקצבאות הסיעוד שהתרחשה ב 2018.

הפוליסות מוצעות בשתי שכבות, כאשר כל שכבה מאפשרת גם לרכוש תוספת המרחיבה את התגמול הכספי המגיע למבוטח אם הפוליסה מופעלת.  לידיעתכם, בהחלפת קופת חולים ניתן לשמור על רצף ביטוחי.

1. הביטוח הסיעודי של קופות החולים

אחת האפשרויות של הביטוח הסיעודי היא קופות החולים. קופות החולים מציעות למבוטחים אפשרות לרכוש פוליסת ביטוח סיעודי קבוצתי אחיד. כך, תנאי הפוליסה והכיסוי הביטוחי זהים בין כל קופות החולים והביטוח הזהה יאפשר מעבר חופשי בין הביטוחים של הקופות. במקביל, יש הבדלים בתעריפי הביטוח וצבירת ערכי הסילוק בין חברות הביטוח. חשוב להפעיל חסינות ולקרוא את התנאים בפוליסת הביטוח הסיעודי לפני רכישתה כדי להיות בטוחים שמקבלים את הכיסוי הנחוץ.

יובהר כי קיימים סוגי ביטוח סיעודי שונים הנבדלים זה מזה בתקופות הפיצוי ותקופות ההמתנה. כמו כן, יש הבדלים בתעריפי הביטוח וצבירת ערכי הסילוק בין חברות הביטוח השונות. עם זאת, יש לציין כי תנאי הפוליסה הביטוחית עצמה זהים בין כל קופות החולים וכן בין כל חברות הביטוח. בכל מקום שנאמר על צורך ביטוח סיעודי, אפשר להתייחס לפוליסות הביטוח הסיעודי המשלבות את שני הצדדים של המהלך – המבוטח והחברה הביטוחית.

למידע נוסף: https://www.nhlaw.co.il

2. תנאי הפוליסה והכיסוי הביטוחי

בסעיף זה נדון בתנאי הפוליסה והכיסוי הביטוחי לכל אחת מהקופות השונות. כאשר מדברים על תנאי הפוליסה, מתכוונים להגבלות ולכל הנוגע לתנאי התשלום על הריפוי והטיפול שמסופק על ידי הקופה. הכיסוי הביטוחי מתאר את הסכום שבו הקופה מסוגלת לכסות את ההוצאות הרפואיות של המבוטח. ההבדלים בין תנאי הפוליסה והכיסוי הביטוחי של קופות החולים השונות יכולים להיות משמעותיים ואף לגרום להוצאות לא צפויות. לכן, חשוב לבדוק מפורט את הפוליסות והכיסויים המוצעים על ידי הקופה ולהבין את ההגבלות והסכומים המקובלים להם.

מהם ההבדלים והשונויות?

הביטוח הסיעודי החודשי של הקופות השונות הוא אחיד, אך ישנם הבדלים ושונויות בין הפוליסות המוצעות על ידי כל קופת חולים. האחדות הקיימת היא לאפשר למבוטחים לבחור בין קופות חולים שונות בצורה כמהירה ופשוטה, ולשמור על בסיס פיננסי קבוע. ההבדלים העיקריים הם בגובה דמי הביטוח החודשי ובאיכות השירות שמוצע על ידי כל קופת חולים. לגבי מוסד לביטוח לאומי, קיימים תנאים מסוימים שונים כמו כספי פיצויים בפני כולל ופיצויים לתייסרים, שהם תנאים לא קיימים על ידי הקופות השונות. קופות החולים מציעות פוליסות ביטוח שונות עם תנאים מסוימים שונים, ואדם יכול לבחור את הפוליסה המתאימה לצרכיו האישיים.

3. הביטוח הסיעודי של מוסד לביטוח לאומי

הביטוח הסיעודי של מוסד לביטוח לאומי מספק לאזרח הישראלי מינימום כיסוי לטיפולים רפואיים ואבחונם. התנאים הנדרשים להצטרפות מכילים גם רכישת ביטוח חיים ושמירה על מצב הבריאות. בנוסף, למוסד יש תוכניות נוספות כמו ביטוח ארועי חיים, חזרת נסיעות וטיפולי רפואה נפשית. עם זאת, יש לציין שהתנאים עשויים להשתנות בין אזרחים ובין קופות החולים ולכן חשוב לבדוק את התנאים לפי כל מקום וצורך. אולם, ביטוח הסיעודי המוצע דרך מוסד לביטוח לאומי ייתן הקלה גדולה לאלו שהם לא חברים בשום קופת חולים ורוצים לסגור כיסוי סיעודי נדרש.

התנאים המצויים

התנאים המצויים לביטוח הסיעודי של מוסד לביטוח לאומי הם שונים מהביטוח הסיעודי של קופות החולים. למרות ששניהם מציעים ביטוח לאוכלוסייה הכוללת את כל המבוטחים, הבדלים משמעותיים נמצאים בתנאי ההצטרפות והכיסוי הביטוחי. המוסד לביטוח לאומי מעניק ביטוח סיעודי חסר תלות במצב הבריאותי של המבוטח ובכל הגילאים, בעוד שקופות החולים מציעות ביטוח סיעודי אוניברסלי לכל מבוטח המחוייב לשלם תשלום בהתאם לקופה שלו. אך, בסופו של דבר, כולם מקבלים את הכיסוי הביטוחי האחיד הניתן על ידי המדינה.

4. קופות החולים

קופות החולים הן ארגונים המציעים ביטוח סיעודי לאזרחים. באמצעות הפוליסה האחידה, כל קופה מציעה למבוטחים את אותו הביטוח הסיעודי בתנאים זהים. אולם, קיימים הבדלים בין קופות החולים בפרטי השירות וההחזרים בתצורת ההחזרה של ביטוח הסיעודי. החל מעזרה בתרופות ויעוץ רפואי ועד לכיסויים על טיפולי רפואה נוספים. כדי לבחור את הקופה המתאימה עבורם, יש לבצע מחקר מקיף ולקחת בחשבון את ההבדלים בין הקופות השונות. פוליסת ביטוח סיעודי קבוצתי אחיד עשוי להיות אפשרות טובה למי שמתכוון לעבור מקופת חולים אחת לאחרת.

מה הן מציעות?

קופות החולים מציעות למבוטחים ביטוח סיעודי איכותי ואחיד עם כיסוי שווה בין הקופות השונות. בזכות הפוליסה האחידה, אדם המעביר את הביטוח הסיעודי במעבר בין קופות חולים יכול להמשיך לקבל את אותו הכיסוי הביטוחי בקופת החולים החדשה. כמו כן, קופות החולים גם מציעות למבוטחים לרכוש פוליסת ביטוח סיעודי קבוצתי אחיד עם תנאים וכיסוי ביטוחי זהים עבור כל הקופות. באופן כללי, קופות החולים מציעות מענה ביטוחי מקיף ומקצועי למבוטחים שלהם, וכך מסייעות להם לטפל בבריאותם בצורה הטובה ביותר.

5. הפוליסות של קופות החולים

הפוליסות של קופות החולים מסייעות למבוטחים ברכישה של ביטוח סיעודי באופן קבוצתי. כמו שבוצע בכל קופת חולים, הפוליסה האחידה מציעה תנאים וכיסוי אותם לכל המבוטחים, באותה קופה וגם בין קופות החולים השונות. משמעות הדבר היא שמי שמעוניין לעבור מקופת חולים לקופה אחרת, יכול להצטרף לכיסוי הסיעודי של כל קופת חולים. עם זאת, למעלה מארבעים אחוז מהישראלים מעדיפים לקחת ביטוח פרטי, ולא רק להסתמך על הביטוח הסיעודי של קופת החולים. כל צרכי הביטוח השונים בשוק מאפשרים למבוטח לבחור בחברת ביטוח אישית המציעה תנאים טובים יותר עבורו.

במה הן עזרות?

פוליסות הביטוח הסיעודי שנמכרות על ידי קופות החולים עוזרות למבוטח לקבל דימום פיננסי במקרה של מגפות, תאונות או מחלות. כמובן שכל קופת חולים מציעה פוליסות עם תנאים וביטוחים שונים. עבור מי שרוצה עזרה נוספת או לדעת יותר עמיקות על הכיסוי הביטוחי שהפוליסה מציעה, מומלץ לפנות ליחידת הביטוחים בקופת החולים שלו. מומלץ גם לבדוק בפירוט את הכיסוי הביטוחי וזמני ההמתנה לטיפולים שונים ולוודא כי הפוליסה מתאימה אכן לצרכי הבריאותיים של המבוטח.

דילוג לתוכן