מהו איתור רטיבות באמצעות גז?

גלאי גז יכולים להשתמש בטכנולוגיות שונות כדי למדוד ולהציג את ריכוז הגזים מסוימים באוויר. רבים מהגזים הרעילים באזורי התעשייה הם חסרי צבע וריח – כלומר המוח האנושי לא יכול לזהות אותם. אדי גז הם חומרים רעילים כגון פחמן דו חמצני, מימן גופרתי, כלור ואמוניה.

גלאי גז

הוא מכשיר מתוחכם המודד ומנטר גזים אחד או יותר באזור. ניתן לייצר אותו כיחידה ניידת, נייחת או קבועה ועובדת על ידי ציון רמות גז גבוהות עם מגוון אינדיקטורים נשמעים או גלויים כגון נורות אזעקה או שילוב של אותות אלה. גלאי גז הם מכשירים המופעלים באמצעות סוללות המשמשים לצורכי בטיחות למניעת חשיפה רעילה בזמן שריפה.
בכדי לקרוא עוד מידע על איתור נזילות בגז ומהו איתור רטיבות באמצעות גז? כדאי לבקר ב- mghs.co.il

גלאי גז נועדו לאתר גזים דליקים וגזים רעילים כגון מחסור בחמצן והם חלק ממערכות בטיחות המשמשות בחללים סגורים ובאזורים אחרים בהם מפגעי גז עלולים להוביל לחשיפה רעילה ולסכנות אש.

גלאי גז וצגי גז הם ציוד בטיחות חיוני להגנה על החיים והרכוש

גלאי גז ניידים משמשים לעתים קרובות על בגדים, חגורות או חגורות כמכשירי בטיחות אישיים וכאשר הם נכנסים לחדרים צפופים או לסביבות מסוכנות אחרות, הם משמיעים אזעקה כאשר מתגלה גז ממוקד, מה שמעניק ללובש את היכולת לצאת מהאזור בבטחה. רבים מגלאי הגז הנמצאים בשימוש כיום מופעלים באמצעות סוללה ופולטים אות אזהרה (שילוב של אותות נשמעים וגלויים, כולל אזעקות ונורות מהבהבות) כאשר מתגלים רמות מסוכנות של אדי גז שונים, בהתאם לסוג גלאי הגז המיועד לצורך ניטור.

כיול

הוא הליך בטיחות המתבצע על מנת להבטיח שהגלאי מודד את רמת הגז הנכונה. הצג מודד את ריכוז הגז בעזרת חיישן המשווה את הדגימה לגז כיול המשמש נקודת התייחסות. החיישן מודד את כמות הגז החורגת מהכמות המותרת המכוילת ומתריע על האות.

אם חיישן מזוהם אינו רושם ערכי גז מסוכנים, כיול תכוף הוא חיוני. ייתכן שיהיה עליך גם להשתמש בצג גז כדי לזהות את גז המטרה שלך.

גלאי דליפת גז פועל באופן שונה בהתאם לגז המטרה וניתן להשתמש בו כמתואר על ידי היצרן

גלאי גז תעשייתי נחשבים למערכות בטיחות והם מותקנים במקרים רבים כמערכות בטיחות עצמאיות ליתירות עם מערכות בקרת מתקנים. גלאי גז תעשייתי מורכב מכמה רכיבים: חיישנים, גלאים, משדרים ומערכת בקרה המתריעה על המערכת (למשל מערכת DCS PLC).

זיהוי גז הכרחי ורצוי ממספר סיבות. צגי גז בסיסיים מספקים ניטור מדויק, חסכוני ורמה נמוכה אחר מגוון רחב של גזים כגון פחמימנים, ממסים, אלכוהול וגזים רעילים. אחד הגזים הנפוצים ביותר שצריכים לפקח על המפעלים הוא פחמן חד חמצני.

לגלאים אלה יש יישומים חשובים בתחום האבטחה הביתית והמסחרית והם משמשים גם בתעשיות רבות. בסביבת הייצור, חשוב להחזיק את טכנולוגיית הגילוי הנכונה.

גלאים זמינים במספר תצורות

החל ממערכות גז בודדות ועד תצורות רב גז רב תכליתיות. הם יכולים לשמש כיחידות בודדות לניטור אזור עבודה קטן, או שניתן לשלב ולחבר יחידות יחד ליצירת מערכת הגנה. ניתן להתקין מספר גלאים במקום אחד, וכן ניתן להתקין מערכת תואמת.

כאשר תערובות גז דליקות מתחילות להישרף, הן מגיעות לטמפרטורת ההצתה שלהן. הגז, המנוטר על ידי חיישן פנינה קטליטי, מגיע מתחמוצת מתכת המאיצה את תהליך החמצון כך שתוכל לזהות ולדווח על קיומם של גזים מסוכנים במהירות האפשרית.

הגלאי משתמש בחיישני גז אינפרא אדום (IR) שאינם מפזרים

כדי לזהות מולקולות גז על ידי קליטת אנרגיה אינפרא אדומה באמצעות קשרים בין אטומים לא שווים. חיישני IR שאינם מפזרים מודדים גזים בטווח אורך גל מסוים הקשור לגז מסוים. למסכי דיפוזיה יש חיישנים המנתחים גזים במגע ישיר עם הגז.

אם אתה עובד בתעשייה המייצרת גזים מסוכנים

הגיוני להשתמש בטכנולוגיות גילוי גז חדישות כדי לשמור על בטיחות העובדים שלך בעבודה. פנה לסוחר שלך או למחלקת המכירות של טכנולוגיית גז קליפים כדי לקבוע אם גלאי עונה על צרכיך. ב- PCE Instruments תוכלו למצוא גלאי גז מקצועיים והתקני גילוי גז לשימוש יומיומי בכל חברה.

גלאי להבה משמשים לאיתור הימצאות להבות בשריפות הנגרמות על ידי אדי גז דליקים

גלאי להבה משתמשים בטכנולוגיית אינפרא אדום ו- UV כדי לזהות שינויים באטמוספירה עקב בעירה ומשמשים במפעלים פטרוכימיים ובסביבות מסוכנות אחרות. חיישנים אלקטרוכימיים רגישים מספיק לפלוט אותות חשמליים כאשר אלקטרודות באות במגע עם גז המטרה.

ניתן להגדיר גלאי להבה לספק מספר תגובות כולל הפעלת אזעקה

הפעלת מערכת הגנה מפני אש או הפעלת קו גז. באופן זה ניתן להפיץ אזהרות לעובדים במקרה של דליפה או חשיפה לגז מסוכן. גלאי אולטרסאונד ואינפרא אדום משמשים לאיתור חומרים שהם דליקים, דליקים או מהווים סכנת שאיפה.
למידע מורחב אודות מהו איתור רטיבות באמצעות גז? ומ.ג איתור נזילות יש לבקר ב- mghs.co.il

ניתן להשתמש במכשירים ניידים כדי לפקח על הסביבה בזמן שהעובדים לובשים בגדים, חגורות או רתמות. אנשים כשהם עוברים מסביבה אחת לאחרת יכולים לשאת מסכים על האדם שלהם.

מעגל הגשר הסטנדרטי של ויטסטון משתמש בשני אלמנטים של סלילי תיל, אחד לאיתור ואחד לפיצוי, כדי להפוך את שינוי הטמפרטורה הגולמית לאות לנוכחות גזים דליקים. טמפרטורת החוט עולה עם ההתנגדות החשמלית שלו.

דילוג לתוכן