מתי יש צורך לבצע השתלת שיניים?

סיבות מדוע אתה עשוי להזדקק להשתלת שיניים

כולנו יודעים ששתלים דנטליים הם פתרון טוב וקבוע יותר לאובדן שיניים מאשר שיניים תותבות. אבל מהן הסיבות לכך שאתה עשוי להזדקק לאחד כזה?

כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לצורך השתלת שיניים הן:

  1. אובדן שיניים עקב פציעה או טראומה
  2. עששת
  3. שחיקת שיניים
  4. מחלת שיניים
  5. שיניים חסרות עקב הזדקנות

ישנן סיבות רבות מדוע אתה עשוי להזדקק להשתלת שיניים. חלק מהסיבות כוללות:

  • שתלים דנטליים יכולים לעזור עם אובדן עצם
  • ניתן להשתמש בשתלים דנטליים כדי להחליף שיניים חסרות
  • שתלים דנטליים יכולים לעזור עם אובדן עצם הלסת

מהו השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא דרך להחליף שיניים חסרות. השתל הוא שורש שן מלאכותי ונראה כמו בורג שהוכנס לעצם הלסת. הוא מחליף את שורשי השיניים שאבדו עקב פציעה, מחלה או ריקבון.

ניתן להשתמש בשתלים דנטליים כדי להחליף שן בודדת או את כל השיניים בחלק אחד של הפה. הם יכולים לשמש גם כדי להחליף כמה שיניים חסרות משני צידי הפה.

השתלות שיניים נחוצות כאשר יש צורך בהחלפת שן.

שתל דנטלי הוא עמוד מתכת קטן המונח בניתוח בעצם הלסת כדי להחליף שורש שן חסר. הוא מורכב משני חלקים: העמוד והמשנה. העמוד מספק תמיכה לשן המלאכותית, בעוד שהמיחד מחבר אותה לשיניים הטבעיות או לכתרים הדנטליים משני צידיה.

מה ההבדל בין החלפת שיניים להשתלת שיניים?

השתלת השיניים היא הליך כירורגי המחליף שורש שן חסר בשן מלאכותית. הוא מבוצע לעתים קרובות במקרים של אובדן שיניים עקב מחלת חניכיים או טראומה.

שתלים דנטליים עשויים מטיטניום, שהיא מתכת שהוכחה כתואמת ביולוגית לגוף האדם. השתל יתמזג עם עצם הלסת ויהפוך לחלק ממנה עם הזמן.

שתלים דנטליים משמשים להחלפת שן חסרה. הן נחשבות לפתרון הטוב ביותר להחלפת שיניים שכן הן לא רק נראות כמו שיניים טבעיות אלא גם מרגישות כמוהן. תהליך השתלת השיניים נעשה בשני שלבים: ראשית, השן המלאכותית מושתלת בניתוח לתוך עצם הלסת ולאחר מכן היא מחוברת לבורג טיטניום המוברג לתוך עצם הלסת. לאחר מכן מתרחשת תקופת ריפוי של כחצי שנה שבה העצם גדלה מסביב ומתחברת עם השתל.

ההבדל העיקרי בין החלפת שיניים להשתלת שיניים הוא שאחד מחליף שיניים אבודות ואילו שתלים משמשים להחלפת שיניים חסרות. עקירת שיניים נעשית כאשר יש זיהום או אם קיים סיכון לפתח זיהום בעתיד שכן זה עלול להוביל לאובדן עצם.

מהם התסמינים של עששת המצביעים על כך שאתה זקוק לשתל?

השתלת שיניים היא דרך להחליף שיניים חסרות. הם עשויים מטיטניום וניתן להשתמש בהם להחלפת שן בודדת או החלפת שיניים מרובות.

ניתן להניח שתלים דנטליים בפה כאשר יש מספיק עצם להחזיק אותם במקומם. אם רופא השיניים מוצא שאין מספיק עצם, הוא ימליץ על השתלת עצם או הליך שיניים אחר.

אם חווית אחד מהתסמינים הבאים, ייתכן שהגיע הזמן לפנות לרופא השיניים שלך:
למידע מורחב על מתי יש צורך לבצע השתלת שיניים? וhttps://www.dentonline.co.il/ יש לבדוק ב- dentonline.co.il

  • כאבי שיניים ורגישות למזונות חמים וקרים
  • שיניים סדוקות או שבורות
  • שיניים רפויות

כיצד אוכל לדעת אם אני זכאי להליך השתלת שיניים?

הליך השתלת שיניים הכרחי כאשר שן אבדה ואינה ניתנת לשיקום באמצעות גשר, תותבת או אמצעים אחרים.

בעבר השתלות שיניים נעשו רק אם למטופל יש מספיק עצם כדי לתמוך בהם. כיום ניתן לבצע השתלות גם במצבים אחרים. למשל, אם שן אבדה עקב פציעה או עששת ואין שיניים משני צידיה.

השתלת שיניים היא מתקן קבוע המחליף את שורש השן. השתל ממוקם בעצם הלסת ומשמש כעוגן לשן מלאכותית. ניתן להשתמש בשתלים דנטליים כדי להחליף שן חסרה אחת או יותר, כמו גם לספק תמיכה לתותבות.

ישנם גורמים שונים שקובעים אם אתה זכאי להשתלת שיניים. גורמים אלה כוללים את ההיסטוריה הרפואית שלך, בריאות הפה והרגלי חיים כגון עישון או צריכת אלכוהול.

דילוג לתוכן