החלפת דודי שמש בירושלים

טכנולוגיות תרמיות סולאריות, כולל חימום מים סולאריים, מציעות שיטה ישירה, יעילה וחסכונית לפירוק חימום. למשקי בית עם אקלים מתון וחשבונות חשמל נמוכים, השמש היא אחת הדרכים הקלות ביותר להשתמש באנרגיה מתחדשת ולחסוך בעלויות אנרגיה, נכתב בדו"ח CSI-T. דודי מים המופעלים על ידי שמש ושמש הם מכשירים נפוצים בגדלים הנעים בין מחסני עץ ניידים קטנים למיכלי מים גדולים.

החלפת דוד שמש בירושלים על ידי טכנאי מוסמך

לישראל יש כיום רשת ענפה של מתקנים סולאריים המספקים עד 8% מהאנרגיה במדינה. על מנת לענות על הביקוש לחימום הותקנו דודי שמש בירושלים רק ע"י טכנאים מוסמכים לכך, שורשיהם של מספר דודי שמש מקורם בישראל. הציוד הסטנדרטי כולל פאנלים סולאריים המחוממים בחומר ללא כפור כגון גליקול, משאבה ומחליף חום להעברת אנרגיה למים.

שילוב כלכלות ההיקף, יחד עם מודעות וחינוך נרחבים הובילו לירידה עצומה בעלות האנרגיה הסולארית בישראל, כאשר הזמן הממוצע הדרוש לחיסכון באנרגיה בעלות המפעל הסולארי הוא שלוש שנים.

החלפת דודי שמש בירושלים נמצא בחוד החנית בתחום האנרגיה הסולארית בישראל וחברות סולאריות עובדות על פרויקטים ברחבי העולם שניים מחלוצי האנרגיה הסולאריים המוקדמים,- בריטססורס אנרג'י וטכנולוגיות אורמת, שנוסדו בישראל, ממוקמים כיום בארצות הברית ומתהדרים במגוון פרויקטים בינלאומיים. חברת BrightsSource Energy בנתה את תחנת הכוח הסולארית הגדולה בעולם בקליפורניה עם ציפויים ננו -חלקיקים שפותחו באוניברסיטה העברית בירושלים.

למה יש צורך בהחלפת דוד שמש?

קולט שמש גדול המותקן במקצועיות על ידי גד או אנרגיות בע"מ עם אחסון חום משולב המספק אנרגיה תרמית. זוהי בריכת השמש הגדולה ביותר לייצור חשמל והיא פועלת מאז 1988. שטחה של 210,000 מ"ר ומספק הספק חשמלי של 5 מגה -וואט. חברת אורמת טכנולוגיות בנתה את אחד משדות החשמל הסולאריים הראשונים בעולם בים המלח והיא יצרנית מובילה של אנרגיה גיאותרמית.

בתקופת צנע בישראל בשנות החמישים הממשלה אסרה על חימום מים בין השעות 10: 00-18: 00 עקב מחסור בדלק, וככל שהמצב החמיר, הציע המהנדס לוי ישר לבנות חשמל. תחנת כוח כך שניתן יהיה להפוך את כל הבתים לדודי שמש. הוא בנה בביתו אב טיפוס והקים את חברת נריה, יצרנית דודי השמש המסחריים הראשונה בישראל, בשנת 1953. לאחר משבר האנרגיה של שנות השבעים והשמונים, הכנסת הישראלית אישרה חוק המחייב התקנת תנורי חימום אלה ב. כל הבתים החדשים, למעט אלה עם מגדלים גבוהים וגגות לא מספקים.

ירושלים היא כיום המובילה העולמית בשימוש באנרגיה סולארית לנפש, כאשר 85% ממשקי הבית משתמשים כיום במערכות תרמיות סולאריות, שווה ערך ל -3% מצריכת האנרגיה הראשונית הארצית. השימוש של ישראל בדודי שמש חוסך למדינה כשני מיליון חביות נפט בשנה, וישראל צריכה את צריכת המים הגבוהה ביותר בעולם.

חימום מים המיוצר על ידי שריפת דלק מאובנים מהווה 25 אחוזים מצריכת האנרגיה הביתית. מקורות אנרגיה אחרים, כגון גז טבעי וחשמל מהרשת, משמשים גיבוי, במיוחד בימים מעוננים.

דוד שמש בירושלים מחזיק זמן רב יותר

בגלל הטמפרטורות הנמוכות בירושלים דודי השמש מחזיקים זמן רב יותר ולא נשחקים, כתוצאה מכך, ישראל היא כיום המובילה העולמית בניצול אנרגיה סולארית לנפש, שווה ערך לכ -3% מצריכת האנרגיה העיקרית הארצית. בשנות השמונים העבירה ישראל את הכנסת חוק להתקנת דודי שמש בבתים חדשים עם מגדלים גבוהים ושטח גג לא מספיק.

כרומגן שמאז 1962 הייתה חלוצית בייצור פתרונות מים סולאריים, היא מובילת השוק בישראל והמובילה בעולם במערכות לנפש. קולטי צלחות שטוחים סולאריים, תרמי סולארי, רכיבים לחימום מים, מערכות גג סולאריות, מיכלי אחסון אמייל וחימום מים חשמליים סולאריים (30-300 ליטר לנפח). Chromagen פיתחה בסיס התקנה מוצק להגדלת ההיצע והביקוש.

המחלקה הטכנית של גד אור אנרגיות מספקת פתרונות מלאים ומותאמים אישית לחימום מים כולל ניתוח נתוני פרויקטים טיוטות מקדימות, החלפת דודי שמש בירושלים, חישובי ROI והצעות מחיר, תוכניות הנדסיות מפורטות, פיקוח הרכבה, מכירות ותמיכה טכנית. חברת פראת תעשיות אנרגיה סולארית בע"מ מייצרת, מספקת ומתחזקת מערכות חימום סולאריות במשך 25 שנה, הן במגזר הפרטי והן במגזר המסחרי. שירות הלקוחות מהשורה הראשונה והמוצרים המצטיינים שלנו העמידו אותנו בחזית התעשייה.

פרת, מפתחת אנרגיה מתחדשת בירושלים, וחברותיה הנלוות, בנו את השדה הסולארי המסחרי הראשון באפריקה שמדרום לסהרה ברואנדה ועומדות להתייצב במפעל דומה בבורונדי שיספק 15% של החשמל במדינה.

המזרח התיכון פורח עם השקעות חדשות באנרגיות מתחדשות והגנה על אקלים

מצרים שואפת לייצר 20% מהחשמל שלה ממקורות מתחדשים עד 2020, עם תרומות משמעותיות מאנרגיית הרוח. דוגמה ברורה לכך היא אלפי ואלפי דודי שמש על גגות ירושלים וערים אחרות. ההתעניינות של ישראל בדודי שמש החלה זמן קצר לאחר העצמאות בשנת 1948 – לראש ממשלת ישראל, דוד בן גוריון, היה דוד שמש בביתו. AA a aAA עם זאת, למרות הצלחת השימוש הסולרי הביתי, ישראל לא הציגה אנרגיה סולארית רחבת היקף.

מלחמת יום כיפור בשנת 1973 והאמברגו הנפט שבעקבותיו הפכו את עצמאות האנרגיה לעניין ביטחון לאומי, שכן הייסורים היו כואבים במיוחד למדינה ללא הפקת נפט.

 

דילוג לתוכן